با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقتصاد افغانستان طی سال‌های آینده متحول خواهد شد | فرصت‌های اقتصادی خوبی در این کشور در حال فراهم شدن است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در آینده نزدیک

  • کد خبر: ۱۲۹۰۹۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
راه‌اندازی نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی در آینده نزدیک
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: افزایش استارت اپ‌ها و شرکت‌های دانش بینان در حوزه دامپزشکی اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم بستر این موضوع به خوبی فراهم شود. به زودی اولین پارک علم و فناوری دامپزشکی در کشور با همت بخش خصوصی آغاز به کار خواهد کرد.

گروه اقتصاد|شهرآرانیوز، حامد زارعی، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز ۱۹ مهرماه در مراسم تجلیل از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی و گرامیداشت هفته دامپزشکی که در تالا ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، با اشاره به شعار خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم اظهار کرد: تا زمانی که انسان سالم دچار خطر نشود، نعمت سلامت را درک نمی‌کند. در این شعار تا قبل از انسان سالم باید اتفاقاتی رخ دهد تا سلامت انسان حفظ شود و این مسیر جز با تلاش و خدمات شایان همکاران ما در سازمان دامپزشکی میسر نمی‌شود. هر کدام از زنجیره این مسیر اگر دچار مشکل شود نتیجه آن بر سلامت انسان اثر می‌گذارد.

وی افزود: بر اساس آمار‌های موجود خراسان رضوی یکی از بهترین استان‌ها در حوزه خدمات دامپزشکی از لحاظ کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، پیش قراول بودن در تحولات سازمانی و ... است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: دامپزشکان به صورت شبانه‌روزی در کارخانه‌ها، واحد‌های پرورش دامی، روستا‌ها و مناطق صعب العبور و... تلاش و فعالیت می‌کنند. جهادگرانی که بی ادعا و بدون چشم داشت به حداقل حقوق و دستمزد وظایف خود را به جای می‌آورند. خوشبختانه هیچ تعطیلی یا اختلافی در حوزه دامپزشکی در شهر مشهد وجود ندارد.

زارعی تاکید کرد: تحولات جدی و اساسی در حوزه دامپزشکی کشور آغاز شده است. در دل مردم بودن و بامردم بودن بهترین توفیق الهی است.

وی ادامه داد: هفته دامپزشکی هر روز به نامی نامگذاری شده است. امروز روز فناوری‌های نوین در این عرصه است و امسال هم به نام حوزه دانش بنیان نامگذاری شده است. هیچ عضوی در سازمان دامپزشکی نیست مگر اینکه از دانشگاه به اینجا آمده است. بدون حضور در دانشگاه امکان عضویت در این نظام نیست. این ۴۵ هزار عضو نظام دامپزشکی ۴۵ هزار فرهیخته دانشگاهی هستند و از ظرفیت این تعداد باید در حوزه، های‌تک، دانش بنیان و فناوری‌های نوین کمتر استفاده شده است. دامپزشک سنتی باید حتما خود را به دامپزشکی مدرن از لحاظ افزایش ضریب نفوذ و فناوری و دانش ارتقا دهد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: افزایش استارت اپ‌ها و شرکت‌های دانش بینان در حوزه دامپزشکی اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم بستر این موضوع به خوبی فراهم شود. به زودی اولین پارک علم و فناوری دامپزشکی در کشور با همت بخش خصوصی آغاز به کار خواهد کرد.

زارعی تصریح کرد: سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کل کشور دوشادوش یکدگیر فعالیت می‌کنند. به زودی با به روز شدن سامانه‌های نظام دامپزشکی دیگر تاخیر در صدور پروانه پذیرفتنی نیست. امروز باید در این شرایط اقتصادی از تولید کننده حمایت و قدر آن دانسته شده و نباید مانعی برای فعالیت این فرد ایجاد شود.

تولیدات دامی خراسان رضوی در سطح کشور رتبه‌های اول تا سوم به خود اختصاص داده  است

در ادامه نیز جواد اعلمی، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: تولیدات دامی خراسان رضوی معمولا در سطح کشور رتبه‌های اول تا سوم به خود اختصاص داده و این مورد خود مبین جایگاه مناسب صنعت دامپروری این استان در کشور است.

وی با اشاره به شعار خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم، انسان سالم افزود: بر اساس آمار‌های سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰ میلیون تن شیر، حدود ۹۰ میلیون تن تخم مرغ، حدود ۴۰۰ میلیون انواع گوشت حاصل از کشتار حدود ۸۰ میلیارد انواع دام در دنیا تولید شده است. از جنبه بهداشتی و سلامت مصرف کننده اگر به این تولیدات بنگیریم، مشخص است چقدر باید تلاش صورت گیرد که این میزان تولیدات دامی به صورت صحیح به دست مصرف‌کننده برسد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان ضوی با اشاره به شعار روز جهانی دامپزشکی در سال ۲۰۲۲ با عنوان افزایش تاب‌آوری دامپزشکان بیان کرد: این شعار مبین این مساله است که این حجم از وظایف دامپزشکان بیش از توان این قشر است و باید اقداماتی برای افزایش تاب‌آوری صورت گیرد. از طرفی دامپزشکان با توجه افزایش روز افزون جمعیت دنیا و افزایش بیشتر به تولید غذای این جمعیت، باید تلاش بیشتری برای خدمت‌رسانی انجام دهند.
به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۵ میلیون دامپزشک در دنیا فعالیت کرده و باید این مجموعه برای خدمت‌رسانی بهتر تقویت شود، زیرا وجود هر مشکلی برای این قشر موجب آسیب به سلامت انسان می‌شود. داشتن انسان سالم در گروی داشتن دامپزشک سالم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->